2014. november 3., hétfő

Így tüntesd el a zsiradékfoltokat a serpenyőidről

Így tüntesd el a zsiradékfoltokat a serpenyőidről, szódával +előtte-utána fotók

2014. június 10.
 •   
szoda_es_a_serpenyo.jpg
Sok csodát műveltünk már a varázslatos szódabikarbóna erejével, de most nem őt, hanem unokatestvérét, a mosószódát hívtuk segitségül. Mindent visz! Tényleg.
Ha Te is azokat a háztartási praktikákat, spórolási tippeket preferálod, amik kipróbáltak, kövesd mókust! Bízhatsz benne! ;) 

Milyen serpenyő?

Ez most épp egy palacsintasütő, de másik két serpenyőt is ugyanezzel a módszerrel varázsoltam ujjá.
A képen jól látszik, hogy melyik ez  felület (erre tudom biztosan, hogy működik, de persze máson is kipróbálhatod). Teflon lenne?
olajfoltos_serpenyo.jpg

Milyen szennyeződés?

Ezek szerintem kis olajfoltok, amik valahogy a használat során ráégnek a cuccra. Sima mosószerrel nem jött le és már-már azt hittem, bele van égve, de aztán gondoltam egyet és kipróbáltam a mosószódát. És milyen jól tettem. :)

Nem lesz karcos?

Nem bizony. A mosószóda egyáltalán nem karcol, ellenben brutál módon felszippantja a kis foltokat.
Mi már rég nem használunk bolti mosószert sem. Helyette csakis a mókusrecept alapján készült mosószódás házi mosószert. Ha tudni akarod, hogyan készítjük, iratkozz fel a rezsicsökkentő tréningünkre és eláruljuk. Készíts Te is házi mosószert! --->
mososzodazas_kefelessel.jpg
Én még az imádott szupermókuskefémet (IKEA - konyhai kefe) is elővettem és azzal is rásegítettem. Enélkül is tökéletesen leszedhető egy sima szivaccsal is, de komolyan mondom, egy ilyennek minden mókus háztartásában kellene, hogy legyen. Amióta ismerem, nem tudok élni nélküle. Pohármosónak vettem, de közben kiderült, hogy millió dologra tökéletes még: pl. mosogatásnál az edények, serpenyők tisztiításához (már rég nem szivacsot használok) és olyan műanyag sörtéi vannak, ami még soha nem okozott kárt egy konyhai eszközömben sem. Szóval próbáld ki te is bátran!

Így csináld!

1. Nedvesítsd be a serpenyőt.
2. Szórj mosószódát a felületre. (Én a CBA zsiráfos mosószódáját használom, messze a legerősebb, amivel eddig találkoztam - igen, égeti a kezed kicsit használat közben, de akár kesztyűt is húzhatsz, ha zavar.)
3. Kicsit dörzsöld meg a felületet és oszlasd el a szódát, hogy mindenhová jusson (közben nagyrészt feloldódik a vízben és egy krémes massza lesz belőle).
mososzoda_massza.jpg
4. Hagyd hatni pár percig és öblítsd le.
Ezen a képen jól látszik, ahogy a szóda megette a kis mocskokat. :)
mososzsoda_olajfoltra.jpg
A szódázás után én még át szoktam mosni rendes mosószerrel is és alaposan leöblítem többször.
Ennyi! És ilyen lett:
olajfoltos_serpenyotisztitas.jpg
Ha szívesen tanulsz a mókusoktól, iratkozz fel a cikksorozatunkra is, ahol olyan kipróbált háztartási praktikákat mutatunk, amikkel a rezsidet csökkentheted akár már holnaptól, folyamatosan. Csak egy e-mail címet kérünk (és persze bármikor leiratkozhatsz és persze, hogy nem szpemmelünk). Felkészültél? --->
http://sporolok.blog.hu/2014/06/10/serpenyotisztitas_mososzodaval

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése