2014. október 26., vasárnap

36 liter öko folyékony mosószer házilag 500 Ft-ért!

36 liter öko folyékony mosószer házilag 500 Ft-ért!

Már annyiszor akartam kipróbálni Zsu által ajánlott receptet, de nem volt fedeles vödröm, vagyis volt, de apámnál a csomó megmaradt festékes vödör, amit nem mosott ki, mindig elfelejtette, szerintem nem volt kedve hozzá.
Egyik hétvégén elmentünk a gazdaboltban, mert az írtó(ra utálok kapálni) kapának nyelet kellett szerezni, hogy a díszköveket és a kerítésünket végre le tudjuk tenni. (Kivitelező erről megfeledkezett, mint oly sok mindenről…)
Ott találtam egy csilli-villi savanyításra árult 18 lityós bödönt. Éljen, Férj megvette nekem, csak végre ne zaklassam a festékes vödör kimosásával, meg apámat sem :) ) Mindent megérek neki, muhahhaha:)
Miután hazaértünk és lett egy kis szabadidőm, így 25 perc alatt elkészítettem a folyékony mosószert: )

Hozzávalók:

  • 1 db 200 grammos mosószappan
  • 250 gr mosószóda
  • 125 gr bórax: nem lehet kapni az öko boltokban, érdemes a gyógyszertárban megkérdezni: nátrium borát, vagy nátrium tetraborát néven)
  • víz
(Ha ez nektek soknak tűnik, akkor készítsétek el a felét, vagy a negyedét, jó kis matek feladat kiszámolni! ;)
Először is a szappant lereszeltem almareszelőn. 1 liter vizet feltettem melegedni egy olyan lábosba, amit főzésre nem használok, lehet, hogy fazék, bocsi, egyszer megtanulom (majd anyós megmondja:). Nos közepes lángon melegítem, beleteszem a reszelt szappant, én habverővel kevertem, mert az fém, nem veszi át a szagot, mint a fakanál. Amikor a szappan teljesen felolvadt, olyan 5 perc, akkor beleöntöttem a mosószódát és a bóraxot, megkevertem kétszer háromszor, gyorsan felolvadtak benne.
Ekkor kész, az egészet beleöntöttem a savanyúságos (18 literes) vödörbe, majd a fazékba eresztettem melegvizet (vagy lábosba), hogy a maradék se vesszen kárba és azt is beleöntöttem a vödörbe. Aztán felmentem a fürdőszobába és forró vízzel tele eresztettem a vödröt és rátettem a tetejét.
Most 24 órán keresztül hagyom állni. Aztán majd jön a következő rész, hogy hogyan tovább…
Várlak holnap is itt a blogon! :) ) Lássuk mi lesz a keverékből :)

Jaj, majdnem elfelejtettem a kalkuláció:

mosószappan = 180 Ft -a 100 forintos boltban
mosószóda = 175 Ft – Mülleres
bórax =113 Ft ( én öko boltból rendeltem, ami közel van hozzánk, hogy személyes átvétellel kikerüljem a szállítási díjat)
energia és víz kb= 32 Ft – lehet, hogy kevesebb…
Összesen = 500 Ft 36 liter mosószer, hogy miért 36 liter, azt holnap elmondom! Tehát 1 liter mosószer 14 Ft!!!
UI: két hónapja használom és nem romlott meg, nem büdösödött be, a fele elment, még van 9 liter belőle, de ebből tesómnak is adtam 3 literrel! Hetente 4 x mosok vagy többet!

http://xn--fogykra-o0a8d.info/36-liter-oko-folyekony-mososzer-hazilag-500-ft-ert.html
folyékony-mosószer-házilag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése