2016. augusztus 22., hétfő

LED

Sokat számláz az áramszolgáltatód?

Ezzel a trükkel tízezreket spórolhatsz!


Egy vállalkozás vezetőjének kutya kötelessége, hogy a bevételeket növelje, a költségeket pedig csökkentse. Éppúgy van ez a háztartásokkal is. Legalábbis én úgy gondolom, és ezzel szerintem Te is egyetértessz. Egy kis élelmiszerboltot vezetek és be kell vallanom, nem a mostani a legkönnyebb időszak. Ettől függetlenül a munkámnak ma is megvan az eredménye.
az életemmel
Teljesen mindegy, hogy egy vállalkozást vezetsz vagy a saját háztartásodról van szó, itt a számok döntenek. És most olyasmiről fogok írni, ami biztosan a hasznodra lesz, hiszen ezzel a tippel sokkal több pénz marad a zsebedben.
Az elmúlt évben annyi dolog történt, amivel foglalkoznom kellett, hogy rengeteg dolog háttérbe szorult. Itt volt a vasárnapi boltzár, ami egyébként pozitívan érintett minket, hiszen másokkal szemben mi nyitva tartottunk. Ennek azonban az volt a vonzata, hogy minden vasárnap nekem kellett a kassza mögött állnom és valljuk be őszintén, egy teljes nap a héten könnyen hiányozhat más feladatoktól. Összességében elmondhatom, hogy nem tudtam kellő figyelmet fordítani a költségek optimalizálására. Mint utólag kiderült, nagyon rosszul tettem.
12
Sokan elsiklanak az olyan dolgok felett, amiről azt hiszik az élettel járó rossz. Ilyen a villanyszámla is. Eddig azt gondoltam, hogy a villanyszámla annyi, amennyi. Ki kell fizetni és kész. Pedig tízezreket dobtam ki az ablakon emiatt a gondolkodás miatt.
Néhány hónappal ezelőtt elkezdtem komolyabban foglalkozni azzal, hogyan tudnám csökkenteni a költségeket, mivel spórolhatnék a számlákon. Első körben a fűtésre fektettem a hangsúlyt, egy modernebb kazán sokat segítene a helyzeten, de amint elkezdtem számolgatni, rögtön lemondtam róla. Túl nagy befektetés, ami egyébként is hosszú évek alatt térülne meg. És persze itt a nyár, ez nem a legjobb pillanat a kazáncserére. Ekkor jött a képbe a villany. Egy olyan pont, amire kevesen figyelnek.
IMG_0119
Te átgondoltad már mennyit fizetsz ki feleslegesen a szolgáltatódnak? Hát elmondom neked: Nagyon sokat! Legalábbis én tízezreket dobtam ki az ablakon éveken keresztül, pedig csak egy kis utánajárás kellett volna hozzá.
Nem vagyok villanyszerelő típus, de egy kis guglizás után rájöttem, hogy amit művelek az egyszerűen óriási pénzpazarlás. Az izzók, amiket használok több energiát használnak melegedésre mint világításra és bizton állítom, hogy nem én vagyok az egyetlen. De szerencsére nem nehéz a megoldás! Biztosan Te is sokat hallottál már a ledekről és arról, hogy azok energiatakarékosabbak. Azt kell mondanom, ez nem kifejezés! A ledek töredék energia felhasználással nyújtják ugyanazt a hatást.
IMG_0144
Rögtön le is akartam cserélni az izzóimat, hiszen akárhogy is számolok, a 12 órás nyitvatartásunk mellett, kevesebb mint fél év alatt megtérül az egyébként sem őrült nagy befektetés. Ez már nekem való, gondoltam, de VIGYÁZAT! Ahogyan azt a neten számos helyen olvasni, nem minden leddel csinál az ember jó vásárt.
Számtalan silány minőségű led izzóról hallani, ami nemhogy spórol, de azon kívül, hogy nagy fejtörést okoz a használójának még azelőtt elromlik, hogy bármit is spórolhatnánk vele. Erre nagyon figyelni kell, ezért jobb ha tájékozódik az ember, mielőtt pórul járna.
banner LED (1)
Pontosan ezért készítettem neked egy kis útmutatót arról, mit kell figyelembe venned a döntés meghozatalához:

1., Óvakodj az alacsony fényerőtől!

Rengeteg panaszt hallani a ledek fényerejéről. Nem is alaptalanok a vádak, hiszen számos olyan izzó van a piacon, amelynek szörnyen gyenge a fénye. Nálam ezek alapvetően ki lettek zárva, hiszen sötétben nehéz eladni a portékát. Amit viszont megfigyeltem az az, hogy nem szabad olyan izzókat vásárolni, amelyekben csak néhány led dióda van. Én kukorica izzókat vettem, amiben 48 led van és teljesen elégedett vagyok a fényerővel.

2., Csak garanciás terméket vegyél!

Bár mindenki azt hangoztatja, hogy a ledek örökké tartanak, de ez sajnos nincs így. Azazhogy csak részben. Maga a led dióda valóban rengeteg ideig bírja, viszont a panel, amire rá van építve gyakran meghibásodik és a silány minőségű izzóknak ez hamar a vesztéhez vezet. Amit feltétlenül javaslok, hogy csak olyan helyről vásárolj, ahol garanciát biztosítanak. Mielőtt azt hinnéd, hogy ez mindenhol így van, nagyot tévedsz. Mivel a ledek 10.000 Ft alatti termékek, a forgalmazóknak semmiféle jótállást nem kell biztosítania rájuk. Egy megbízható gyártó 4-5 év garanciát is vállal a termékeire.

3., Az ár nem egyenlő a minőséggel!

Általában az emberek az árat összekötik a minőséggel, de ez a ledek esetében nagyon nem így van. Én egy kis keresgélés után megdöbbentően olcsón találtam minőségi és megbízható termékeket, amik azóta is nap mint nap beváltják a hozzájuk fűzött reményeimet. Mások pedig többszörös áron vásárolt izzóikat néhány hónap után kidobhatják a kukába. Itt jön a többet ésszel mint pénzzel elv. Persze ha Te is körültekintően vásárolsz, lecsökkentheted ennek az esélyét.
És lássuk csak mit is jelentett számomra ez a kis utánajárás:
Összesen 36 db ledizzót vásároltam, amiből 34 került felhasználásra (ebben benne vannak a hagyományos foglaltúak és a polcokat megvilágító spot lámpák izzói is).
IMG_0137
Közel 45.000 Ft-ot költöttem az izzók megvásárlására, amik havonta 11.000 Ft megtakarítást eredményeztek, tehát a megtérülésük olyan 4 hónap alatt várható akkor, ha nem számolok azzal, hogy jónéhány évig nem kell izzót vásárolnom. Ki kell emelni, hogy naponta legalább 12 órát égetjük a villanyt a boltban, így aki kevesebbet használja az izzókat, annak kicsit lassabban térül meg, ami még úgy is jó befektetésnek bizonyul.
UPDATE: Rengeteg facebook üzenetet kapok, hogy honnan vásároltam az izzókat, így úgy döntöttem végülis miért ne oszthatnám meg, hisz elégedett vagyok: www.ledvasar.hu
UPDATE 2: Felkerestek a ledvasar.hu-tól a cikkemmel kapcsolatban és várhatóan a napokban az ő blogjukon is megjelenik :) Minő fordulat, híres lettem :)
UPDATE 3: Azóta otthon is lecseréltem az izzókat, ajánlom mindenkinek, hogy minél hamarabb tegye meg.
gfg
Kozma György

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése